close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קפיצת מדרגה מספרית בהר הבית

מערכת שורשכט תשרי, תשעז31/10/2016

קפיצת מדרגה מספרית בהר הבית - חדשות ועידכונים

תגיות:

חמישים שנה לאחר שחרור הר הבית דומה כי המקום מתעורר סוף סוף לחיים יהודיים. מספר עולי הרגל למקום המקדש כמעט הכפיל את עצמו בחג הסוכות.

עידכון שבועי מפעילות הר הבית והמקדש   1611 יהודים עלו לרגל בטהרה, בששת הימים שהר הבית היה פתוח ליהודים בחג הסוכות. מדובר ב שיא של כל הזמנים וגידול של 70% במספר היהודים בהר לעומת חג הסוכות אשתקד אז עלו להר 950 יהודים.

פעילי המקדש המתינו להמוני העולים בשער ההר, קיבלו אותם בסבר פנים, הנעימו את ההמתנה במוזיקה וכיבוד, ואף הפעילו את הילדים בזמני ההמתנה הארוכים.

הודעה חשובה: שינוי וקיצוץ שעות הפתיחה ליהודים
בעקבות כניסת שעון החורף, עלולים להיות שינויים בשעות הפתיחה של הר הבית ליהודים. בשנים עברו קיצצה המשטרה שעה משעות הפתיחה, והר הבית היה פתוח ליהודים בבוקר בין השעות 7:30 עד 10:00 בלבד. ובצהריים בין השעות 12:30 עד 13:30.

במטה ארגוני המקדש פועלים במגעים עם הרשויות כדי לבטל את הקיצוץ הבלתי מוצדק הזה בשעות המעטות המוקצבות לכניסת יהודים להר, ודורשים להרחיב את שעות הכניסה ליהודים למשך כל שעות היממה.

שיא יומי ביום השלישי של חול המועד נרשם מספר שיא של יהודים ליום אחד בהר. 448 יהודים, בארבע וחצי שעות שההר נפתח לכניסת יהודים.

תקדים 3 קבוצות
לראשונה מזה שנים, איפשרה המשטרה כמה פעמים בחג הסוכות לשלוש קבוצות יהודים להיות בהר הבית בו זמנית.  

חרדים ועולים
בין העולים בחג נצפו באופן  מפתיע מאוד גם עשרות חרדים מכל החוגים שעלו להר למרות איומים שגורמים ידועים מפעילים נגד התופעה.  

רבנים וח"כים
בין העולים להר נצפו גם הרב ישראל אריאל, הרב יצחק לוי, הרב צבי רוגין, הרב גור גלון, הרב פרופ' יואל אליצור והרבנית נעמי וולפסון שעלתה להר הבית לראשונה בחייה. חבר הכנסת יהודה גליק שבהוראת ראש הממשלה נגד עליית חברי הכנסת לא יכל להיכנס, הגיע לחזק את העולים בשערי הכניסה להר הבית.   תפילות בהר הבית יהודים רבים זכו להתפלל בהר הבית במהלך עלייתם. חלקם אף זכו ונטלו בצנעה לולב וארבעת המינים. בעקבות הביטחון שחזר אל ההר, עלו שוב למקום הקדוש משפחות רבות. עגלות תינוקות וילדים נצפו מפזזים ומכרכרים במקום.  

כנס חג העליה להר הבית
ההרשמה לכנס השנתי החגיגי של העליה להר הבית צוברת תאוצה. מס' חברי הכנסת שהבטיחו את השתתפותם הולך וגדל. וגם הציבור נענה יפה מאד. הכנס שיתקיים ביום עליית הרמב"ם להר הבית יתקיים השנה בכנסת, ביוזמתו של חבר הכנסת יהודה גליק שיציין באירוע גם את הצלתו האישית ממוות לחיים בסופו של הכנס שהתקיים לפני שנתיים.

הכניסה חופשית וחינמים

כל הפרטים וקישור להרשמה לכנס: http://goo.gl/xKNz4D

מסורבי העלייה חוזרים
המשטרה צימצמה מאוד את רשימת מסורבי העליה להר הבית וחזרה לאפשר להם לעלות להר בימי החג. חלקם שהתקשרו למוקד משטרת ההר, התבשרו ששמם לא מופיע ברשימת המסורבים. עשרות מהם ניצלו את ההזדמנות ועלו לרגל לאחר זמן רב שסורבו עלייה להר.

מעצרים
שלושה יהודים שהוציאו את לולביהם בפומבי, עוכבו והורחקו מן ההר לתקופות ארוכות. נוסף להם הורחקו מן ההר כארבעה יהודים שהתפללו בהר כחוק והתעלמו מהערות השוטרים נגדם.  

מנייני תפילה בשער העלייה
עקב השעות המצומצמות לכניסת יהודים להר, השכימו העולים להר והתפללו תפילות שחרית בכניסה להר הבית. המניינים הללו היו בחג הזה הגדולים ביותר שהיו ב 4 שנים האחרונות. 100 איש השתתפו בתפילה מיוחדת מלאת שמחה.

סיכום החג במספרים
1611 יהודים עלו להר הבית 14 יהודים נעצרו עוכבו או גורשו. 9 בטענה שהשתחוו. 3 שנענעו בלולב וארבעת המינים. 2 בנימוק שהתפללו בגלוי. 3 יהודים נוספים נעצרו בשערי ההר

צהל חוזר להר הבית
באיסרו חג סוכות חזר צה"ל לראשונה להר הבית לאחר הפסקה ארוכה של שנים. קבוצות החיילים שהיו עולים במסגרות צה"ל הפסיקו את עלייתם שעברה תחת השפלת מתפרעי המורא ביטון. כעת שנה לאחר סילוק המוראביטון שוב עלתה קבוצה צה"לית להר הבית.  

מעצר שכיר וואקף שהתנכל ליהודים 
העולים בהר הבית דיווחו ביום שלישי השבוע כי שכיר וואקף שהציק ליהודים בהר הבית נעצר על ידי המשטרה מתוך מתחם ההר. לדבריהם, מדובר בתקדים כיון שעד לא מכבר המשטרה לא היתה גודעת את פעילותם בתוך ההר, אלא המתינה להם ביציאתם. 

צווים מנהליים נגד ראשי חוזרים-להר
בתחילת החודש נתנו כוחות הבטחון צווים מנהליים לרפאל מוריס ויאיר קהתי האוסר עליהם את הכניסה לירושלים עד לאחר כל החגים. השניים ראשי תנועת "חוזרים להר" עתרו לבג"צ נגד הצווים, אולם השופטים סירבו להתערב ולבטל את הצווים. מדובר בביטול מצוות העלייה לרגל וקיום מצוות לולב בתחומי ירושלים הקדושה, טענו באירגון והצהירו כי הם לא יירתעו מהתנכלויות בדרכם לייהוד הר הבית והחזרת המקדש למקומו.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה